Back to top

Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ

A Magyar Nemzeti Bank a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központot azzal a céllal hozta létre, hogy a pénzügyi termékeket vagy szolgáltatásokat igénybe vevő fogyasztókat támogassa egyrészt általános, széleskörű tájékoztatással, másrészt panaszaik vagy jogsérelmeik orvoslásával. 
Céljuk, hogy:
- tájékoztatóikkal és alkalmazásaikkal segítsék a fogyasztókat a tudatos pénzügyi döntéshozatalban, 
- megvédjék a tisztességtelen vagy jogosulatlan szolgáltatói gyakorlatoktól, valamint 
- a kormányzati és a civil szféra szereplőinek együttműködésével elősegítsék a pénzügyi tudatosság megerősítését Magyarországon.
A Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ által létrehozott és a tudatos, megfontolt döntést segítő Pénzügyi Navigátor Füzetek, Pénzügyi Navigátor Filmek és Pénzügyi Navigátor Alkalmazások elérhetőek a http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-navigator weboldalon. 
Amennyiben szeretne tájékozottabb lenni pénzügyei terén, vagy konkrét panasszal kérné független, szakértő segítségét, viszont nincs lehetősége ellátogatni a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ budapesti ügyfélszolgálatára, keresse fel az Önhöz legközelebbi Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodát, melyek a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ együttműködő partnereiként működnek. 
A megyeszékhelyeken működő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodák elérhetőségeiről és tevékenységükről további információkat talál a http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/tanacsado-irodak linkre kattintva.